Even een verslagje van mijn surfweek 18-25/06 :
1/ Surfmateriaal :
meer dan genoeg verhuurcentra, de beste - en de duurste - was ongetwijfeld ASPC (Alacati windsurf paradise club) helemaal links in de baai. Jammer genoeg gehuurd bij Surf&Action, waar ze een Ladies Only week hielden en de grote volumes in SB Futura voortdurend gereserveerd waren (gezien de kwakkelwind geen goed plan

). Eigenares Eva is een toffe madam, maar daar heb je weinig aan wanneer je niet de plank krijgt die je nodig hebt. Club Mistral was overigens ook volgeboekt voor het weekend (nog een groep).
Tip : huur meteen voor een hele week, zoniet kijk je bij onzekere condities elke dag de kat uit de boom ("zullen we of toch maar niet?") en komt de factuur uiteindelijk toch duurder uit...
2/ Hotel Suzer Sundreams :
Enige hotel dat net bij de surfbaai ligt en dat voel je... Cliënteel overwegend Russen en Turken. Naar mijn normen erg matig voor de prijs die ze vragen maar mssch ben ik te veeleisend. Twee dagen koffiemachine onbruikbaar, weinig fruit, weinig groenten, veel vlees en sauzen, kamers werden maar zozo gereinigd. Personeel is wel vriendelijk, zeker in de lobby bar, waar we elke avond een nieuwe windloze dag wegzopen met een paar cocktails

Je moet ze wel telkens eraan herinneren dat je "all in" geboekt hebt en dat je dus recht hebt op gratis drank, want ze durven wel erover te zeuren. Je moet dus echt op je strepen staan. Nu, in sommige Turkse hotels moet je blijkbaar zelfs als all in klant duur betalen voor een fles water, dat viel hier dan al bij al goed mee.
3/ Conclusie
Brute pech met de wind gehad (zelfs regen op woensdag en dond), kwam bijna een hele week uit Z ipv NO (de ideale hoek). Zelfs de weken ervoor en de week erna (nu dus) geen constante wind. Climate change?? De Duitsers die er al jaren in juni kwamen, verstonden er niets van. In elk geval, een heel fijne windbestemming als het waait (zoals overal), zonder wind valt er weinig te beleven omdat je overal ver vandaan bent. Ooit gaan we terug om revanche te nemen