Het is nu do sep 09, 2010 4:35 pm

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 
Auteur Bericht
 Berichttitel: windsurf Alacati Turkije
BerichtGeplaatst: di feb 03, 2009 1:10 pm 
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

Heeft er iemand al in Alacati Turkije geweest, volgens informatie zijn er verschillende clubs, weet niet goed dewelke ik moet kiezen gezien de prijsverschillen. Heb al wel hotel geboekt Suzer aan Mistral Spot. Alacati is ideaal om snel te leren surfen, flat water en lange strook waar het ondiep is, alle informatie is welkom

Profiel  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 04, 2009 8:36 pm 
Actieve gebruiker
Actieve gebruiker

Ben daar een paar keer geweest
inderdaad jibe en freestyle paradise
hoe lager (meer naar rechts) in de baai hoe meer wind
en hoe duurder
Alacati Beach resort is 5 sterren maar duur...
aspc helemaal links is freestyle specalist
tussenin stulk of 4-5 clubs
kan je niet ter plaatse ze even af wandelen en de beste zoeken?

Profiel E-mail  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: wo feb 04, 2009 8:58 pm 
Extreme gebruiker
Extreme gebruiker

Vakantie in 2004 en materiaal gehuurd bij Fun System : degelijke service!

http://www.fun-system.com

Marc

CA SL70 && SB Kombat 86+S-Type 104+Carve 131
4.2-4.7-5.0-5.0(rx2)-5.4(rx2)-5.6-5.6-6.4-6.5-6.6-6.7 (rx1)-7.2-8.1-8.8 (rx1)

Profiel E-mail  

Berichttitel:
BerichtGeplaatst: do feb 05, 2009 4:36 am 
Extreme gebruiker
Extreme gebruiker

Beste,

Ik ben daar bij Club Mistral geweest. Ik vond dat echt reuze. Niet alleen het materiaal is daar goed (Mistral is aan onze wateren niet zo'n sexy merk meer, maar heb daar toen toch beslist om me een Mistral Syncro te kopen, dat boardje vaart zo lekker), ook de club zelf is gezellig (eten, boompjes, prima tuinmeubilair). Dat kan interessant zijn voor uw medereisgenoten. De surfles zelf is ook kwalitatief het beste dat ik al gehad heb, duitse degelijkheid van juf Steffi destijds. Ze zei me 'you should forget everything you know about jibing'. Nu zijn mijn gijpen naadloos doorgeplaneerd. Ik had daar in juli ook veel wind (6 m² en kleiner). Het water kan je beste vergelijken zoals bij ons op de Oosterschelde (geen zeegevoel). Je kan er ver staan. Aan de overkant liggen wel zee-egels. 50 m. voor de overkant gijpen daar of schoentjes aan als je wil afstappen ...

Het hotel Süzer vond ik maar povertjes qua kwaliteit. Nu weet ik wel dat het gewijzigd is van management en dat het gebouw intussen gerenoveerd is.

Have fun!

Boards: RRD Wave Cult 75, Mistral Syncro 90, CA 44 SP, RRD X-fire 75, CA 66 SL

Profiel  

Berichttitel: Re: windsurf Alacati Turkije
BerichtGeplaatst: di aug 04, 2009 7:37 pm 
Vaste gebruiker
Vaste gebruiker

Zit binnenkort een weekje(van 29/9 tot 06/10) in Alacati.
Verslag volgt :wink:

BOARDS : F2 SX M 105 / FANATIC FALCON 90,68
SAILS : NEILPRYDE RSS MKII 5.8,6.7,7.8 / GAASTRA POISON 4.5,5.0,5.4 / FANATIC WAVE 4.4

ACTION SPEAKS LOUDER THAN WORDS

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: wo aug 05, 2009 9:55 pm 
Vaste gebruiker
Vaste gebruiker

Suzer is inmiddels prima in orde (in mei geweest) helaas geen wind maar lekker gewakeboard waterski en jetski gevaren.

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo maart 10, 2010 11:03 am 
Extreme gebruiker
Extreme gebruiker

Toch even uppen...

Wie is hier al geweest (PDK blijkbaar, jammer genoeg geen verslagje gepost :wink: ).

Ik zou er naartoe willen trekken eind september - twijfel tussen Hurghada (Egypte) en deze spot. Alacati is wel goedkoper (oa door vliegtuigticket).

Is er iemand die eventueel al beide heeft gedaan en kan vergelijken ? Welke is de meest windzekere??

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 6:03 am 
Extreme gebruiker
Extreme gebruiker

Ik heb beide gedaan. Hurghada herinner ik me van de 8 m² zeilen. In Alacati was dat eerder 4.5 - 6.5 m² (in juli).

Succes!

Boards: RRD Wave Cult 75, Mistral Syncro 90, CA 44 SP, RRD X-fire 75, CA 66 SL

Profiel  

BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 10:56 am 
Extreme gebruiker
Extreme gebruiker

8O

ik zou eerder het tegenovergestelde gedacht hebben... Alacati windzekerder dan Hurghada?

Nu ja, niets is zo grillig en onvoorspelbaar als wind natuurlijk :clown:

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: do maart 11, 2010 11:44 am 
Vaste gebruiker
Vaste gebruiker

Ben vorig jaar in Safaga(ligt klein uurtje zuidelijker dan Hurghada)(september) en Alaçati(oktober) geweest.
In Safaga is statistisch gezien meestal 1 à 1,5 bft. meer dan in Hurghada.

Indien je opteert voor Safaga of Hurghada moet je zeker de surfclub van mistral nemen(http://www.club-mistral.com). Uitstekend materiaal en toffe sfeer. Ik heb daar gelogeerd in het Shams hotel juist naast de club. Hotel is ok maar na een weekje ben je het eten daar wel beu.
In Safaga moet je er wel rekening mee houden dat de meeste wind in de voormiddag is. Club gaat open om half 9.
Er is daar ook freestyle materiaal(dacht joker boards). Het water is daar niet echt vlak maar bump en jump.
Wind komt in de voormiddag links schuin aflandig en rond half 11 draait de wind naar side-shore van links.
Wat de windsterkte betreft moet je een beetje geluk hebben. Gemiddeld mag je rekenen op 15-20 knopen met uitschieters tot 30(zie ook website van club mistral) maar als je tegenslag hebt kan je ook een "windloze" week hebben :roll: (meegemaakt in 2005). Vorig jaar elke dag +- 4u kunnen varen met meestal de combi syncro fish 86l en zeilmaat 5m of 5.5m(voormiddag) en namiddag met een slalomboardje van rond de 115l en zeilmaat 6.5m of 7.0m.

Het water in Alaçati is veel vlakker. Ideaal om te speeden,slalommen of freestyle. Ik verbleef daar in het hotel Süzer Sundreams(http://www.alacati.info/ecms/index.php? ... 129b943c48).
Daar is veel meer variatie in het eten dan in Safaga. Er zijn daar denk ik een 5-tal surfclubs maar vond persoonlijk club mistral het beste. Wat de wind betreft moet je niet vroeg op het water. Toen ik er was, was de wind rond de middag op zijn sterkst. 1 dag harde wind gehad(gevaren met 4.0/4.5/5.0m) en 80l board maar voor het overige tegenslag gehad. Nog 2 halve dagen kunnen planeren met 8.8m zeil. :oops:

SAILS : NEILPRYDE RSS MKII 5.8,6.7,7.8 / GAASTRA POISON 4.5,5.0,5.4 / FANATIC WAVE 4.4

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2010 3:02 pm 
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

wil deze zomer graag naar alacati. weet er iemand GOEDKOPE accomodaties daar?? al die hotels lijken redelijk aan de prijs. hostel ofzo is prima, zit toch heel de dag buiten als het goed is :hit:

Profiel  

BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2010 4:55 pm 
Actieve gebruiker
Actieve gebruiker

Frankyboy schreef:
Heeft er iemand al in Alacati Turkije geweest, volgens informatie zijn er verschillende clubs, weet niet goed dewelke ik moet kiezen gezien de prijsverschillen. Heb al wel hotel geboekt Suzer aan Mistral Spot. Alacati is ideaal om snel te leren surfen, flat water en lange strook waar het ondiep is, alle informatie is welkom

hallo
ik ben er al geweest 2 maal zelfs maar niet in het suzer hotel ligt wel idiaal vlak
aan het water bij wie heb jij dat geboekt ? is een mooi hotel suzer hotel
en wanneer ga je ?
grt rico

.

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: wo apr 21, 2010 5:41 pm 
Vaste gebruiker
Vaste gebruiker

rico schreef:
Frankyboy schreef:

hallo
ik ben er al geweest 2 maal zelfs maar niet in het suzer hotel ligt wel idiaal vlak
aan het water bij wie heb jij dat geboekt ? is een mooi hotel suzer hotel
en wanneer ga je ?
grt rico

.

29 september tot en met 6 oktober............ 2009 :roll:

Profiel E-mail  

BerichtGeplaatst: do jul 01, 2010 10:21 am 
Extreme gebruiker
Extreme gebruiker

Even een verslagje van mijn surfweek 18-25/06 :

1/ Surfmateriaal :
meer dan genoeg verhuurcentra, de beste - en de duurste - was ongetwijfeld ASPC (Alacati windsurf paradise club) helemaal links in de baai. Jammer genoeg gehuurd bij Surf&Action, waar ze een Ladies Only week hielden en de grote volumes in SB Futura voortdurend gereserveerd waren (gezien de kwakkelwind geen goed plan :notgood: ). Eigenares Eva is een toffe madam, maar daar heb je weinig aan wanneer je niet de plank krijgt die je nodig hebt. Club Mistral was overigens ook volgeboekt voor het weekend (nog een groep).

Tip : huur meteen voor een hele week, zoniet kijk je bij onzekere condities elke dag de kat uit de boom ("zullen we of toch maar niet?") en komt de factuur uiteindelijk toch duurder uit...

2/ Hotel Suzer Sundreams :

Enige hotel dat net bij de surfbaai ligt en dat voel je... Cliënteel overwegend Russen en Turken. Naar mijn normen erg matig voor de prijs die ze vragen maar mssch ben ik te veeleisend. Twee dagen koffiemachine onbruikbaar, weinig fruit, weinig groenten, veel vlees en sauzen, kamers werden maar zozo gereinigd. Personeel is wel vriendelijk, zeker in de lobby bar, waar we elke avond een nieuwe windloze dag wegzopen met een paar cocktails :hit: Je moet ze wel telkens eraan herinneren dat je "all in" geboekt hebt en dat je dus recht hebt op gratis drank, want ze durven wel erover te zeuren. Je moet dus echt op je strepen staan. Nu, in sommige Turkse hotels moet je blijkbaar zelfs als all in klant duur betalen voor een fles water, dat viel hier dan al bij al goed mee.

3/ Conclusie

Brute pech met de wind gehad (zelfs regen op woensdag en dond), kwam bijna een hele week uit Z ipv NO (de ideale hoek). Zelfs de weken ervoor en de week erna (nu dus) geen constante wind. Climate change?? De Duitsers die er al jaren in juni kwamen, verstonden er niets van. In elk geval, een heel fijne windbestemming als het waait (zoals overal), zonder wind valt er weinig te beleven omdat je overal ver vandaan bent. Ooit gaan we terug om revanche te nemen :twisted:

Profiel E-mail  

Plaats een nieuw onderwerp Antwoord op onderwerp  [ 14 berichten ] 

Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]