Frankrijk: beste spots en campings

Alles over buitenlandse spots & clubs.
Plaats reactie
Bericht
Auteur
pbk1971
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

Re: Frankrijk: beste spots en campings

#91 Bericht door pbk1971 » di dec 27, 2011 11:38 am

beste allemaal,

ik plan een weekje in juni 2012; met vrouw en 2 kinderen. Oudste wil ik verder leren surfen tijdens de vakantie. Net het volledige topic doorgenomen, en wat ik mis zijn huisjes (wij zijn niet zo'n campingmensen) te huur. Het enige wat ik terugvind is 'ile des pecheurs' in Leucate en 'residence leukos' hier net boven. Iemand andere suggesties voor HUISJES te huur bij een binnenmeer/surfspot in Frankrijk?

blauwzwartgestrepten
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#92 Bericht door blauwzwartgestrepten » di jun 19, 2012 12:51 am

Ben vlakwatersurfer (brouwersdam). Ik ga in juli een weekje naar streek amiens/abbeville. Iemand ervaring met le crotoy of spot in de buurt ?
Grtz :proost:
Exocet SpeedSlider 77
NP Zone 4.5
Naish Force 5.3
GunSails Nexus 6.5
GunSails Future 7.5

speedking
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#93 Bericht door speedking » di jun 19, 2012 5:40 pm

viewtopic.php?f=4&t=62091&p=395944&hili ... oy#p395944
blauwzwartgestrepten schreef:Ben vlakwatersurfer (brouwersdam). Ik ga in juli een weekje naar streek amiens/abbeville. Iemand ervaring met le crotoy of spot in de buurt ?
Grtz :proost:
Born to surf...forced to work.

kaouki
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#94 Bericht door kaouki » ma jun 25, 2012 5:56 pm

Ik ben momenteel op Île d'Oléron. Momeneel is het effe minder. Normaal gezien kan je hier dagelijks golfsurfen. Indien de zomer warm is heb je een thermiek rond 16-18 knopen (vanaf 4-5 uur in de namiddag). De beste spots liggen in het noorden van het eiland. Les Huttes (wavespot) is gewoon geweldig. Beste condities bij stijgende zee. Indien je dan wat deining hebt en thermiek NW kan je magnifieke golven hebben op de reefs (opgepast voor de vinnen). Bij hoogwater heb je wel een heel sterke shorebreak die tot anderhalve meter hoog kan zijn. Iets lager heb je La Peroche. Aan de Oostkan van het eiland heb je een prachtig strand tussen Le Douhet en Boyardville. Ideaal om te freeriden. Functioneerd enkel met NW. ZW en W winden zijn aflandig. Voor de suicidals onder jullie heb je de Phare de Chassirons op het noorden. Bottekes verplicht.

Ik ga hier in de immo business werken. Indien jullie iets zoeken voor de zomer, laat dan iets weten.

http://nl-charente.fr/locations-de-bung ... e/?lang=nl

funboardfan
Actieve gebruiker
Actieve gebruiker

#95 Bericht door funboardfan » zo jan 13, 2013 10:31 am

Hi,

Zoek alle info omtrent campings rond het meer van salagou, ik zie een municipal maar basic, kids willen zwembad om te chillen !

Iemand bekend met deze spot , ik zoek een camping aan t water , van bed op plank dus !

Alvast bedankt hoor !!!!!

funboardfan

Ps : in tramontana area een camping met DIRECT pieds dans l'eau, please informeer me !
Feel as a worldcup surfer, zeiltjes en boards klaar op de camping :hit:
Always look at the "windy" side of life !

matito
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#96 Bericht door matito » zo jan 13, 2013 3:29 pm

funboardfan schreef:Hi,

Zoek alle info omtrent campings rond het meer van salagou, ik zie een municipal maar basic, kids willen zwembad om te chillen !

Iemand bekend met deze spot , ik zoek een camping aan t water , van bed op plank dus !

Alvast bedankt hoor !!!!!

funboardfan

Ps : in tramontana area een camping met DIRECT pieds dans l'eau, please informeer me !
Feel as a worldcup surfer, zeiltjes en boards klaar op de camping :hit:
hallo,

wij zijn vorig jaar geweest camping municipal een leuke camping maar geen luxe geen zwembad is niet nodig naar mijn mening er is een zwemzone in het meer met toezicht.Alle dagen s'morgens bakker met vers brood en twee per week locals met producten dus wa moe ne mens meer hebben en alle dagen wind ik heb er kunnen surfen met mijne supersport 118 en hellcat 5.7 tot met mijne light wind 90 en V8 10m² en aan het water een bar maar ik af en toe een s ging tanken anders zou men uitdrogen é :wink: :wink: Het vrouwke daar ook veel kunnen surfen en voor te fietsen veel mogelijk heden een paar mooie roetes gedaan met de mountainbaike dus als je van rust houd nie gesteld bent op een luxe camping ( proper sanitair elke dag ) is dit een leuke camping en een supermarkt op 5min rijden en dorp op 8 min.Staanplaatsen aan water gelegen wel achter omheining met 2 doorgangen wij stonden boven en was maar minutje of 3 stappen(slenteren).

dresurf
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#97 Bericht door dresurf » ma feb 18, 2013 11:47 pm

hey mannen,

Men pa is al nachten door aan het zoeken achter campings in het zuiden van frankrijk met een meer aan om te gaan surfen.

Nu heeft hij nog altijd niets gevonden en heb ik besloten het hef in eigen handen te nemen :grin:

We zoeken dus eigenlijk eerst en vooral een goed meer. In het zuiden van frankrijk liefst en met niet super veel wind aangezien we zelf beginners zijn. ( men pa niet) 4 tot 5 beaufort zou uitstekend zijn.

Daarnaast hebben we natuurlijk ook een goede camping nodig aan dat meer. Liefst huren we een stacaravan of chalet...

Ik hoop dat iemand leuke spots heeft en ons kan helpen...

Alvast bedankt...

Andreas :grin:

Verstuurd van mijn GT-S5660 met Tapatalk
Fanatic shark 135/120
Unifiber experience 4.0

Bartje B
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#98 Bericht door Bartje B » di jun 04, 2013 1:05 pm

hey Funboardfan en dresurf,

Ik ga al een paar jaren naar l'etang de bages. Het is wel alles of niets :D Indien de wind echt te sterk is ga ik naar Olonzac waar een plas is en men met de camper mag overnachten, wel niets in de buurt.
Een camping vlak bij het meer is La nautique. Daar is een achteruitgang die toegang geeft naar het meer maar daar is niet de beste spot :(
Dus ofwel een deel afvallen en verder doorsurfen ( meer aan het dorpje Bages). Een andere camping is les Mimosas, iets betere accomodatie maar verder van het meer (nooit gaan surfen van daar)

Op de camping bij veel wind wel de luifeltjes dichtdoen anders kan deze wel aan de andere kant van de camping liggen. :hit: De wind komt zeer snel op zoals hij ook ineens kan verdwijnen.

Even googelen en je vind zeker meer informatie, of me contacteren :proost:
Laatst gewijzigd door Bartje B op vr jun 14, 2013 7:14 am, 1 keer totaal gewijzigd.
The time is right to take a ride.

speedking
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#99 Bericht door speedking » di jun 04, 2013 9:27 pm

Dit was super:viewtopic.php?f=4&t=60874&p=392697&hili ... as#p392697

camping: http://www.camping-les-mimosas.fr/nl

Er is ook nog camping La Nautique, maar die is te mijden...zeker in vergelijking met Les Mimosas...

corky
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#100 Bericht door corky » zo apr 12, 2015 12:08 pm

Ik zou de laatste week van Juni of eerste week Juli weekje willen gaan windsurfen samen met mijn nichtje van 9jr. ze heeft haar eerste surfervaringen gehad vorig jaar op het veerse meer. Prioriteit is dus dat zij elke dag beetje kan oefenen/spelen met beetje wind. zou natuurlijk wel de max zijn mocht ik in de latere middag ook wat kunnen varen met freeride materiaal.

Na lang opzoekwerk op dit en andere forums heb ik besloten om te kiezen uit volgende bestemmingen, allemaal zelfde regio en ideaal van afstand vind ik:

Lac de Sanguinet, Lac de Biscarosse, Lac de Lacanau of Lac de Hourtin/Caracans...
Qua verblijf twijfel ik nog tussen huisje ergens ofwel een mobilhome te huren voor weekje

Om de keuze te maken welke nu de beste spot zou zijn voor een kind van 9jr (veel ondiepe stukken, leuk amusement, zwembad? enz...) graag nog jullie advies en ervaringen....

Alvast bedankt!

NNallie
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#101 Bericht door NNallie » di jun 02, 2015 11:52 am

carlo
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#102 Bericht door carlo » ma jul 04, 2016 4:38 pm

kaouki schreef:Ik ben momenteel op Île d'Oléron. Momeneel is het effe minder. Normaal gezien kan je hier dagelijks golfsurfen. Indien de zomer warm is heb je een thermiek rond 16-18 knopen (vanaf 4-5 uur in de namiddag). De beste spots liggen in het noorden van het eiland. Les Huttes (wavespot) is gewoon geweldig. Beste condities bij stijgende zee. Indien je dan wat deining hebt en thermiek NW kan je magnifieke golven hebben op de reefs (opgepast voor de vinnen). Bij hoogwater heb je wel een heel sterke shorebreak die tot anderhalve meter hoog kan zijn. Iets lager heb je La Peroche. Aan de Oostkan van het eiland heb je een prachtig strand tussen Le Douhet en Boyardville. Ideaal om te freeriden. Functioneerd enkel met NW. ZW en W winden zijn aflandig. Voor de suicidals onder jullie heb je de Phare de Chassirons op het noorden. Bottekes verplicht.

Ik ga hier in de immo business werken. Indien jullie iets zoeken voor de zomer, laat dan iets weten.

http://nl-charente.fr/locations-de-bung ... e/?lang=nl
Net terug van Ile d'oleron ,even kunnen surfen aan La Peroche naast bois vert , nu als camperbezitter is het niet altijd gemakkelijk om direct aan strand een plaats te vinden.
De meeste parkings aan het strand hebben een hoogtebareel om de campers weg te jagen :twisted:

speedking
Beginnende gebruiker
Beginnende gebruiker

#103 Bericht door speedking » do jun 14, 2018 9:09 pm

Hallo Tom, welke camping was dat?

Groeten,

Eric.

brunob
Nieuwkomer
Nieuwkomer

#104 Bericht door brunob » zo aug 19, 2018 3:28 pm

wij zijn net terug van:

Camping de Savel, in het plaatsje Mayres-Savel (departement Isère, Frankrijk), pal aan het Lac de Monteynard.

dit plaatsje ligt een goed half uurtje onder Grenoble.
Een nette, kleinschalige camping, met bijna enkel windsurfers, vlak aan de oevers van het meer, met een privé-strandje.

elke dag, omstreeks 14.30u steekt de wind op, en dan is het een volksverhuizing.
er wordt naar hartelust geplaneerd tot 's avonds, met zeilen tussen de 7.5 en 11 m².

HET IS EEN ABSOLUTE AANRADER

Lukiegen
Nieuwkomer
Nieuwkomer
Contacteer:

Frankrijk beste spots en campings

#105 Bericht door Lukiegen » vr aug 23, 2019 10:24 pm

Hey iedereen,

Mijn verlof zit er weer aan te komen en dan vertrek ik voor een paar dagen naar Frankrijk.
Nu zat ik eigenlijk met een vraag: wat is het beste aanbod voor mobiel internet in Frankrijk? liefst prepaid
Ik heb iets gelezen over Free.fr maar dit is een abonnement en weet ik niet of ik hiervoor woonachtig moet zijn in Frankrijk.

Iemand ervaringen hier mee?

Ik lees het graag.

Alvast dank hiervoor.
[url=http://1nkc.ru/]1nkc.ru[/url]

Plaats reactie